Adversity Quotient Dan Stres Akademik Mahasiswa Yang Menyusun Skripsi
DOI:
https://doi.org/10.25273/counsellia.v13i2.15963Keywords:
Adversity Quotient, Stres Akademik, Mahasiswa Yang Menyusun. SkripsiAbstract
Downloads
References
Alimah, C., & Khoirunnisa, R. N. (2021). Hubungan Antara Self-Efficacy Dengan Stres Akademik Pada Mahasiswa Yang Sedang Mengerjakan Skripsi Di Masa Pandemi Covid-19. Character:Jurnal Penelitian Psikologi, 8(2), 160–170. https://ejournal.unesa.ac.id/index.php/character/article/view/40972
Arieska, P. K., & Herdiani, N. (2018). Pemilihan Teknik Sampling Berdasarkan Perhitungan Efisiensi Relatif. Jurnal Statistika, 6(2), 166–171.
Capuras, S. B., Engada, M. V. R., Inoferio, H. J. T., & Querubin, I. E. M. (2016). Adversity Quotient And Perceived Academic Stress As Predictors Of The Academic Performance Of Cdu-Crs Internship Candidates. 1–94. https://www.mendeley.com/research/82d39e9b-86fc-3dd9-baa2-8ffe0fbd81c5/?utm_source=desktop&utm_medium=1.19.4&utm_campaign=open_catalog&userDocumentId=%7B3b4968a9-2662-44ca-a02e-309b5ae4e590%7D
Gamayanti, W., Mahardianisa, M., & Syafei, I. (2018). Self Disclosure Dan Tingkat Stres Pada Mahasiswa Yang Sedang Mengerjakan Skripsi. Psympathic : Jurnal Ilmiah Psikologi, 5(1), 115–130. https://doi.org/10.15575/psy.v5i1.2282 DOI: https://doi.org/10.15575/psy.v5i1.2282
Haryandi. (2019). Hubungan Antara Adversity Quotient Dengan Kecemasan Menghadapi Tantangan Dunia Kerja Pada Mahasiswa Semester Akhir. Universitas Negeri Makassar Makassar.
Kahfi, M. A. (2020). Dimensi Kecerdasan AQ ( Adversity Quotient ) Anak Dalam Perspektif Kurikulum 2013 Pendidikan Anak Usia Dini. Indonesian Journal of Early Childhood: Jurnal Dunia Anak Usia Dini, 2, 66–87. https://doi.org/10.35473/ijec.v2i2.569 DOI: https://doi.org/10.35473/ijec.v2i2.569
Khaerunnisa, E. (2016). Studi Deskriptif Adversity Quotient Matematis Mahasiswa Pendidikan Matematika Berdasar Jenis Kelamin Dan Kemampuan Mahasiswa. Jppm, 9(1), 83–92.
Maharani, L., & Mustika, M. (2016). Tujuan Kedisiplinan. KONSELI: Jurnal Bimbingan Dan Konseling (E-Journal), 3(1), 57–62. DOI: https://doi.org/10.24042/kons.v3i1.555
Maulana, M. D. (2020). Hubungan Adversity Quotient Dengan Academic Stress Pada Mahasiswa Fakultas Sains Dan Teknologi Angkatan 2020 Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim Malang. Universitas Islam Negeri Maulana Malik Ibrahim Malang.
Nizar, M. (2018). Pengaruh Sumber Daya Manusia, Permodalan dan Pemasaran terhadap Kinerja Usaha Kecil dan Menengah Sari Apel di Kecamatan Tutur. Jurnal Ekonomi Islam, 1–19.
Pariat, M. L., Rynjah, M. A., Joplin, M., & Kharjana, M. G. (2014). Stress Levels of College Students: Interrelationship between Stressors and Coping Strategies. IOSR Journal of Humanities and Social Science, 19(8), 40–45. https://doi.org/10.9790/0837-19834046 DOI: https://doi.org/10.9790/0837-19834046
Pratiwi, M., & Satwika, Y. W. (2018). Hubungan Antara Stres Akademik Dengan Prokrastinasi Akademik Pada Mahasiswa Yang Mengerjakan Skripsi Di Universitas X. Jurnal Penelitian Psikologi, 9(2), 56–65.
Putri, S. ardiyan, Zulharman, & Firdaus. (2016). Hubungan Adversity Quotient Dengan Tingkat Stres Akademik Pada Dokter Muda Fakultas Kedokteran Universitas Riau. Jurnal Online Mahasiswa (JOM), 53(9), 1689–1699.
Sagita, D. D., Daharnis, D., & Syahniar, S. (2017). Hubungan Self Efficacy, Motivasi Berprestasi, Prokrastinasi Akademik Dan Stres Akademik Mahasiswa. Bikotetik (Bimbingan Dan Konseling Teori Dan Praktik), 1(2), 37–72. https://doi.org/10.26740/bikotetik.v1n2.p43-52 DOI: https://doi.org/10.26740/bikotetik.v1n2.p43-52
Supradewi, R. (2021). Stres Akademik Ditinjau Dari Adversity Quotient Mahasiswa Fakultas Psikologi Unissula Tahun Pertama Pada Masa Pandemi Covid-19 Maret 2021. Psisula: Prosiding Berkala Psikologi, 3(0), 81–93. http://jurnal.unissula.ac.id/index.php/psisula/article/view/18793
Tuhumury, N. (2013). Skala Pengukuran Dan Jumlah Respon Skala Likert. Jurnal Ilmu Pertanian Dan Perikanan, 2(2), 127–133. http://umbidharma.org/jipp
Utama, P. (2020). Pengaruh Intensitas Menghafal Al Qur’an Dan Motivasi Belajar Terhadap Prestasi Akademik Melalui Mediasi Stres Akademik Santri Di Pondok Pesantren. Jurnal Kewidyaiswaraan, 5(2), 12–25. http://jurnalpjf.lan.go.id/index.php/jurnalkewidyaiswaraan/article/view/74 DOI: https://doi.org/10.56971/jwi.v5i2.74
Wahidmurni. (2017). Pemaparan Metode Penelitian Kuantitatif. 6–18.
Zakaria, D. (2017). Tingkat Stres Mahasiswa Ketika Menempuh Skripsi. Fakultas Psikologi Universitas Muhammadiyah Malang, 1–45. https://eprints.umm.ac.id/43367/1/jiptummpp-gdl-dhickyzaka-47398-1-naskahp-i.pdf
Downloads
Published
Issue
Section
License
In order to be accepted and published by Counsellia: Jurnal Bimbingan dan Konseling, the author(s) submitting the article manuscript should complete all the review stages. By submitting the manuscript the author(s) agreed to the following terms:
The copyright of received articles shall be assigned to Counsellia: Jurnal Bimbingan dan Konseling. The intended copyright includes the right to publish articles in various forms (including reprints). Counsellia: Jurnal Bimbingan dan Konseling maintain the publishing rights to the published articles.
Authors are allowed to use their articles for any legal purposes deemed necessary without written permission from Counsellia: Jurnal Bimbingan dan Konseling with an acknowledgement of initial publication to this journal.
Author sent the copyright transfer form (here) to the journal.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.