Alternative in Providing Proof of Negative Exponent for Junior High School Students
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Agustin, K., & Linguistika, Y. (2012). Identifikasi Kesalahan Siswa Kelas X Pada Evaluasi Materi Sifat-Sifat Bilangan Berpangkat dengan Pangkat Bilangan Bulat di SMA Muhammadiyah 2 Yogyakarta. Prosiding Seminar Nasional Matematika Dan Pendidikan Matematika FMIPA UNY : Kontribusi Pendidikan Matematika Dan Matematika Dalam Membangun Karakter Guru Dan Siswa, 471–486.
Aksin, N., Ngapiningsih, & Suparno. (2019). MATEMATIKA Smp/Mts Kelas IX. Yogyakarta: PT Penerbit Intan Pariwara.
Alchian, A. A. (1960). Mathematics Dictionary: Multilingual Edition. Edited by Glenn James and Robert C. James. Princeton, New Jersey: D. Van Nostrand Company, Inc.
Anggraena, Y., Kustiana, Y., Dewi, M. R., & Sari, S. I. (2019). Buku Pengayaan dan Penilaian MOZAIK Matematika 3 SMP/MTs Kelas IX (Pertama). Yudhistira.
Angraini, P., & Prahmana, R. C. I. (2018). Analisis Kemampuan Pemahaman Matematis pada Materi Bentuk Pangkat, Akar, dan Logaritma di SMK. Journal of Honai Math, 1(1), 1–13.
Clapham, C., & Nicholson, J. (2009). The concise Oxford dictionary of mathematics. OUP Oxford.
Downing, D. (2009). Dictionary of mathematics terms. Barron’s Educational Series, Inc.
Dudeja, V., & Madhavi, V. (2018). Jelajah Matematika 3 SMP Kelas IX (Pertama). Yudhistira.
Gazali, R. Y. (2016). Pembelajaran matematika yang bermakna. 2(3).
Hall, P. (2011). Middle Grade Math Common Core Course 3 Student Edition. Pearson Education, Inc.
Kassios, Y. (2009). Formal Proof. 1–5.
Ndraha, F. (2015). Proses Berpikir Siswa Smp Mengonstruksi Bukti Informal Geometri Sebagai Prosep Yang Direpresentasikan Secara Visual / Simbolik. Jurnal Math Educator Nusantara, 1(2), 91–105.
Negative Exponents. (2017). Negative Exponents. Retrieved December 13, 2019, from https://www.mathsisfun.com/algebra/negative-exponents.html
Negoro, S., & Harahap, B. (2003). Ensiklopedia Matematika (Keempat; Syafrizal & R. Koto, Eds.). Jakarta: PT Ghalia Indonesia.
Otten, S., & Nivens, R. A. (2016). Journal Rankings and Representation in Mathematics. 31.
Pianda, D., & Suryani. (2018). MATEMATIKA Kelompok Umum Kelas X Semester 1 untuk SMK/MAK (Cetakan Pe; D. Pianda, Ed.). Sukabumi: CV Jejak.
Pinahayu, E. A. R. (2015). Problematika pembelajaran matematika pada pokok bahasan eksponen dan alternatif pemecahannya. 5(3), 182–191.
Prastiyowati, L., Gembong, S., & Darmadi, D. (2015). Profil Kemampuan Pemahaman Siswa Kelas X dalam Menyelesaikan Masalah yang Berkaitan dengan Penerapan Sifat-Sifat Eksponen dan Logaritma Ditinjau dari Kemampuan Awal. JIPM (Jurnal Ilmiah Pendidikan Matematika), 4(1), 1–10.
Raco, J. R. (2010). METODE PENELITIAN KUALITATIF Jenis, Karakteristik, dan Keunggulannya (A. L, Ed.). Jakarta: PT Gramedia Widiasarana Indonesia.
Raharjo, M., & Setiawan, A. (2018). Matematika 3. Erlangga.
Sembiring, S., Akhmad, G., & Nurdiansyah, H. (2017). Buku Teks Pendamping Matematika untuk Siswa SMP-MTs Kelas IX. Bandung: YRAMA WIDYA.
Suandito, B. (2017). Bukti Informal Dalam Pembelajaran Matematika. Al-Jabar : Jurnal Pendidikan Matematika, 8(1), 13.
Subchan, Winarni, Mufid, M. S., Fahim, K., & Syaifudin, W. H. (2018). MATEMATIKA SMP/MTs Kelas IX Kurikulum 2013 Edisi Revisi 2018. Jakarta: Pusat Kurikulum dan Perbukuan, Balitbang, Kemendikbud.
Sultan, A., & Artzt, A. F. (2011). Building The Real Number System. In The Mathematics That Every Secondary School Math Teacher Needs To Know (p. 244). New York: Routledge.
Sumardyono. (2018). Kemampuan Guru dalam Menyusun Bukti Matematis. Indonesian Digital Journal of Mathematics and Education, 5(8), 510–522. Retrieved from http://idealmathedu.p4tkmatematika.org
Syawahid, M. (2015). Kemampuan Berfikir Formal Mahasiswa. 8(2), 125–141.
Tall, D. (1992). Construction of objects through definition and proof. Proceedings of PME Working Group on Advanced Mathematical Thinking.
Ulusoy, F. (2019). Serious Obstacles Hindering Middle School Students ’ Understanding of Serious Obstacles Hindering Middle School Students ’ Understanding of Integer Exponents. International Journal of Research in Education and Science (IJRES), 5(1), 52–69.
Article Metrics
Abstract has been read : 895 timesPDF file viewed/downloaded: 0 times
DOI: http://doi.org/10.25273/jipm.v8i2.5876
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2020 JIPM (Jurnal Ilmiah Pendidikan Matematika)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
View JIPM Stats
JIPM indexed by:
Copyright of JIPM (Jurnal Ilmiah Pendidikan Matematika) ISSN 2502-1745 (Online) and ISSN 2301-7929 (Print)