Profile Analysis of Mathematical Problem Solving Abilities with Krulik & Rudnick Stages Judging from Medium Visual Representation
DOI:
https://doi.org/10.25273/jipm.v7i1.2123Keywords:
Problem Solving, Krulik & Rudnick Stages, Visual RepresentationAbstract
Downloads
References
Agustinova, D. E. (2015). Memahami Metode Penelitian Kualitatif. Yogyakarta: Calpulis.
Carson, J. (2007). A Problem With Problem Solving: Teaching Thinking Without Teaching Knowledge. Problem Solving, 8.
Corter, J. E., & Zahner, D. C. (2007). Use Of External Visual Representations In Probability Problem Solving4, 29.
Gordah, E. K., & Fadillah, S. (2014). Pengaruh Penggunaan Bahan Ajar Kalkulus Diferensial Berbasis Pendekatan Open Ended Terhadap Kemampuan Representasi Matematis Mahasiswa. Jurnal Pendidikan Dan Kebudayaan, 20(3), 340. Https://Doi.Org/10.24832/Jpnk.V20i3.148
Hegarty, M., & Kozhevnikov, M. (1999). Types Of Visual-Spatial Representations And Mathematical Problem Solving, 6.
Hudiono, B. (2010). Peran Pembelajaran Diskursus Multi Representasi Terhadap Pengembangan Kemampuan Matematika Dan Daya Representasi Pada Siswa SLTP, 10.
Ikram, M. (2016). Eksplorasi Penalaran Siswa Dalam Pemecahan Masalah Trigonometri Ditinjau Dari Kemampuan Berpikir Logis Pada Siswa Kelas XII-IPA, 1(1), 6.
Krulik, S., & Rudnick, J. A. (1988). Problem Solving: A Handbook For Elementary School Teachers. Boston: Allyn And Bacon.
Listiyana, F. (2012). Analisis Kesulitan Siswa Dalam Menyelesaikan Soal Rumus-Rumus Segitiga Pada Materi Trigonometri Kelas X SMAN 1 Cawas Kabupaten Klaten, 18.
Mulyati, M. (2016). Peningkatan Kemampuan Pemahaman Dan Representasi Matematis Siswa Sma Melalui Strategi Preview-Question-Read-Reflect-Recite-Review. Jurnal Analisa, 2(3), 36. Https://Doi.Org/10.15575/Ja.V2i3.1223
Nawi, M. (2012). Pengaruh Strategi Pembelajaran Dan Kemampuan Penalaran Formal Terhadap Hasil Belajar Matematika Siswa Sekolah Menengah Atas (Swasta) Al Ulum Medan, 9, 16.
Rezeki, S. (2017). Meningkatkan Kemampuan Representasi Matematis Siswa Melalui Penerapan Model Pembelajaran Novick, 1(3), 11.
Rosanti, A. S., Rizal, M., & Ismaimuza, D. (2014). Pengetahuan Siswa SMP Kelas VIII Dalam Memecahkan Masalah Matematika Non Geometri Berdasarkan Level 2 Perkembangan Berpikir Van Hiele, 9.
Sabirin, M. (2014). Representasi Dalam Pembelajaran Matematika. Jurnal Pendidikan Matematika, 1(2), 33. Https://Doi.Org/10.18592/Jpm.V1i2.49
Downloads
Published
Issue
Section
License
Every accepted manuscript should be accompanied by "Copyright Transfer Agreement" prior to the article publication.
JIPM (Jurnal Ilmiah Pendidikan Matematika) by http://e-journal.unipma.ac.id/index.php/JIPM is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Â
Â