Eksperimentasi Model PBL dan Model GDL Terhadap Kemampuan Pemecahan Masalah Matematis Ditinjau dari Kemandirian Belajar
DOI:
https://doi.org/10.25273/jipm.v6i1.1336Keywords:
Problem Based Learning, Guided Discovery Learning, Kemampuaan pemecahan masalah matematis, Kemandirian belajar siswaAbstract
Downloads
References
Abidin, Zaenal. 2015. Intuisi Dalam Pembelajaran Matematika. Jakarta: lentera Ilmu Cendekia
Casad, Bettina J dan Jawaharlal, Mariappan. 2012. “Learning Through Guided Discover: An EngagingApproach To K-12 STEM Education.†American society fo Engineering Education.
Hanifah. 2015. “Penerapan Pembelajaran Model Elicting Activities (MEA) dengan Pendekatan Saintifik Untuk Meningkatkan kemampuan Representasi dan Pemecahan Masalah matematis Siswa.†Tesis, Universitas Pendidikan Indonesia Bandung.
Hargis. 2001. “Can Student Learn Science Using The Internet.“Journal Of Research on Computing In Education. Volume 33(4)
Lestari, Eka Karunia, dan Yudhanegara, M. Ridwan. 2015. Penelitian Pendidikan Matematika. Bandung: PT. Refika Aditama
Metallidou, Panayiota, dan Vlachou, Anastasya. 2010. “Children’s Self Regulated Learning Profile In Language And Mathematics: The Role Of Task Value Beliefs.†Psychology in the School. Volume 47(8)
Naga, Dali S. 1992. Pengantar Teori Sekor Pada Pengukuran Pendidikan. Jakarta: Gunadarma
Nurhayati, Eti. 2011. Psikologi Pendidikan Inovatif. Yogyakarta: Pustaka Pelajar
Nurhayati, Fitri. 2016. “Perbandingan Keefektifan Model Problem Based Learning dan Model Discovery Learning dengan Pendekatan Problem Posing pada Pembelajaran Geometri Bangun Datar ditinjau dari Prestasi Belajar Matematika, Kemampuan Pemecahan Masalah, dan Minat Belajar Siswa SMPâ€. Thesis, UNY.
Padmavathy,R.D., dan Mareesh. 2013. “Effectiveness of Problem Based Learning In Mathematics.†International Multidisipliner e- Journal
Perels, Franziska, dkk. 2009. “Is It Possible to Improve Mathematical Achievement by Means of Self Regulation Strategies, Evaluation of an Intervention in Regular Math Classes.†Europian Journal of Psychology of Education. Volume 24(1)
Yonandi. 2011. “Meningkatkan Kemampuan Komunikasi dan Pemecahan Masalah Matematik Melalui Pembelajaran Kontekstual Berbantuan Komputer Pada Siswa.†Disertasi, Universitas Negeri Bandung.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Every accepted manuscript should be accompanied by "Copyright Transfer Agreement" prior to the article publication.
JIPM (Jurnal Ilmiah Pendidikan Matematika) by http://e-journal.unipma.ac.id/index.php/JIPM is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Â
Â