Pengembangan Bahan Ajar Matematika Berbentuk Leaflet Berbasis Kemampuan Kognitif Siswa Berdasarkan Teori Bruner
DOI:
https://doi.org/10.25273/jipm.v6i1.1287Keywords:
Leaflet, Bruner Theory, MathAbstract
Downloads
References
Anak, A. K. (1995). Psikologi Perkembangan. Bandung: mandar maju.
Baswedan, A. R. (2014, December). Gawat darurat pendidikan di Indonesia. In The Emergency of Indonesian Education]. A paper delivered at the meeting between Ministry and Head of Education Offices Indonesia-wide in Jakarta, on December (Vol. 1).
Bruner, J. S. (1966). Toward a theory of instruction (Vol. 59). Harvard University Press.
Chatib, M. (2012). Orangtuanya manusia: melejitkan potensi dan kecerdasan dengan menghargai fitrah setiap anak. Kaifa.
Dahar, R. W. (2011). Teori belajar dan pembelajaran. Jakarta: Erlangga.
Darminto, B. P. (2012). Penerapan Teori Belajar Mengajar Bruner pada Proses Pembelajaran Limit Fungsi. LIMIT-Pendidikan Matematika, (01).
Fajar, M. (1993). Administrasi dan Supervisi Pendidikan. Yogyakarta: Aditya Media.
Hariyanto, S. (2011). Belajar dan Pembelajaran: Teori dan Konsep Dasar. Bandung: Penerbit PT Remaja Rosdakarya.
Kothari, C. R. (2004). Research methodology: Methods and techniques. New Age International.
Krismanto, A. (2003). Beberapa teknik, model, dan strategi dalam pembelajaran matematika. Yogyakarta: Depdiknas Dirjen Pendidikan Dasar dan Menengah.
Kusumah, Y. S. (2003). Desain dan Pengembangan Bahan Ajar Matematika Interaktif Berbasiskan Teknologi Komputer. In IVIakalah terdapat pada Seminar Proceeding National Seminar on Science and Math Education. Seminar diselenggarakan oIeh FMIPA UPI Bandung bekerja sama dengan JICA.
Lestari, D. (2014). Penerapan Teori Bruner Untuk Meningkatkan Hasil Belajar Siswa Pada Pembelajaran Simetri Lipat di Kelas IV SDN 02 Makmur Jaya Kabupaten Mamuju Utara. Jurnal Kreatif Tadulako Online, 3(2).
Majid, A. (2008). Perencanaan pembelajaran mengembangkan standar kompetensi guru. Bandung: PT Remaja Rosdakarya.
Neisser, U. (2014). Cognitive psychology: Classic edition. Psychology Press.
Olson, D. R. (2014). Jerome Bruner: The cognitive revolution in educational theory. Bloomsbury Publishing.
Purnomo, D. (2012). Pengembangan Bahan Ajar Matematika Sebagai Sarana Pengembangan Kreativitas Berpikir. AKSIOMA, 2(1/Maret).
Putra, A. K. (2015). Resistensi Finlandia terhadap Global Educational Reform Movement (Doctoral dissertation, Universitas Airlangga).
Rizqi, A. M., Parmin, P., & Nurhayati, S. (2013). Pengembangan Modul IPA Terpadu Berkarakter Tema Pemanasan Global untuk Siswa SMP/MTs. Unnes Science Education Journal, 2(1).
Septiani, E. T., Jalmo, T., & Yolida, B. (2014). Penggunaan bahan ajar leaflet terhadap hasil belajar siswa. Jurnal Bioterdidik, 2(4).
Simamora, N. R. H., & Kep, M. (2009). Buku ajar pendidikan dalam keperawatan. EGC.
Sugiyono. (2008). kualitatif dan R&D. Bandung: Alfabeta
Suriasumantri, J. S. (1999). Ilmu dalam perspektif. Yayasan Obor Indonesia.
Triyono, A. (2011). Identifikasi faktor penyebab kesulitan belajar matematika di kelas rendah SD Negeri Karangtengah 1 Kecamatan Sananwetan Kota Blitar. SKRIPSI Jurus
Van den Akker, J. (1999). Principles and methods of development research. In Design approaches and tools in education and training (pp. 1-14). Springer Netherlands.
Williams, R. T. (2004). Social cognitive theories of jean piaget and jerome bruner. 高æ¾å¤§å¦ç´€è¦, 41, 123.
Yunanto, S. J. (2004). Sumber Belajar Anak Cerdas. Jakarta : Grasindo.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Every accepted manuscript should be accompanied by "Copyright Transfer Agreement" prior to the article publication.
JIPM (Jurnal Ilmiah Pendidikan Matematika) by http://e-journal.unipma.ac.id/index.php/JIPM is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Â
Â