IMPLEMENTASI MODEL PEMBELAJARAN ARIAS UNTUK MENINGKATKAN MOTIVASI DAN PRESTASI BELAJAR IPS
DOI:
https://doi.org/10.25273/pe.v6i02.814Keywords:
Aries Learning Models, learning Motivation, Learning AchievementAbstract
Implementation of learning model arias in learning activities to build a sense of confidence or thurst in students. Learning activities are relevant to student that trying to attract and maintain students interest. Then, the evaluation and develop a sense of pride in students by providing reinforcement. Arias general learning model can improve students motivation. The problems  encountered during the study was some students confused with the implementation of learning. There were students who are not active and not all student motivated by bringing in speakers. The strengthen was the learning become fun, students become active, spirit, motivation and learning achievement increased.
Keywords: Aries Learning Models, learning Motivation, Learning Achievement.
Downloads
References
Achjar Chilil. 2008. Pembelajaran Berbasis Fitrah. Jakarta: Balai Pustaka.
Anas Sudijono. 1996. Pengatar Evaluasi Pendidikan. Jakarta: Rajawali Perss.
Bambang Warsito M.pd. (2008). Teknologi Pembelajaran. Jakarta: Rineka Cipta.
Chabib Thoho. 2003. Teknik Evaluaasi Pendidikan. Jakarta: Raja Grafindo persada.
Dadang Sulaiman. 1998. Teknologi atau Metodologi Pengajaran. Jakarta: Departemen Pendidikan dan Kebudayaan.
Djamaah Sopah. 2001. Pengembangan dan Penggunaan Model Pembelajaran ARIAS. Jurnal Pendidikan dan Kebudayaan.
Elida Prayitno. 1989. Motivasi Dalam Belajar. Padang: Departemen Pendidikan dan Kebudayaan.
Kuntowijoyo. 2005. Pengaantar Ilmu sejarah. Yogyakarta: Bentang budaya.
Martinis Yamin. 2009. Teknik Mengembangkan Kemampuan Individual Siswa. Jakarta: Gaung Persada Pers.
Milles, Matthew B. And A. Michael Huberman. 1992. Analisis data Kualitatif: Buku tentang Metode Baru. a. B. Tjejep Rohidi. Jakarta: UI-Pess
Moh Ali. R. 1986. Pengantar Ilmu sejarh Indonesia. Jakarta: Bahrutara.
Moh Uzer Usman. 1991. Menjadi Guru Profesonal. Bandung: Remaja Rosdakarya.
Muhamad Nurdin. 2008. Kiat Menjadi Guru Profesonal. Jakarta: AR-Ruzz Media.
Nana Syaodi Sukmadinata. 2005. Model penelitian Pendidikan. Bandung: Remaja Rosdakarya.
Nana Sudjana. 2004. Pesan-Pesan Proses Belajar Mengajar. Bandung: Sinar Bandung Algansindo.
Oemar Hamalik. 1992. Pesikologi Mengajar. Bandung: Sinar Baru.
Pasaribu dan Simanjutak. 1989. Proses Belajar Mengajar. Bandung: Sinar Baru.
Rochiati wiriaatmadja. 2006. Model Penelitian Tindakan Kelas. Bandung: Remaja rosdakarya.
Sardiman. AM. 2005. Interaksi dan Motivasi Belajar Mengajar. Jakarta: Rajawali.
________. 2011. Interaksi dan Motivasi Belajar Mengajar. Jakarta: Rajawali.
________ 2004. Memahami Sejarah. Yogyakarta: FIS UNY Press.
Setiadi, Elly M., Kama A. Hakam, Ridwan Effendi. 2007. Ilmu Sosial dan Budaya Dasar. Jakarta: Kencana Prenada Media Group.
Sidi Gazalba. 1966. Pengantar Sejarah Sebagai Ilmu. Jakarta: Bhratara Karya Aksara.
Slamento. 2003. Belajar dan faktor-faktor yang Mempengaruhinya. Jakarta: Rineke Cipta.
Suharsimi Arikunto. 2006. Prosedur Penelitian, Suatu Pendekatan Praktik. Jakarta: Reneka cipta.
__________. 1997. Dasar-Dasar Evaluasi Pendidikan. Jakarta: Bumi Aksara.
__________ dkk. 2006. Penelitian Tindakan Kelas. Jakarta: Bumi Aksara.
Sutrisno Hadi. 2004. Analisis Regresi. Yokyakarta: Andi Offset.
__________. 1994. Metodologi Research Untuk Penulisan peper, sekripsi, Thesis dan Desertasi jili III. Yogyakarta: Andi Offse
Suwarno. 1985. Pengantar Umum Pendidikan. Jakarta: Aksara Baru.
Wina Sanjaya. 2009. Strategi Pembelajaran Berorientasi Setandar Proses Pendidikan. Jakarta: Kencana Prenada Media Group.
Winke. W.S. 1983. Pesikologi Pendidikan dan Evaluasi Belajar Mengajar. Jakrta: Rajawali.
Zaenal Aqib. 2006. Penelitian Tindakan Kelas. Bandung: YramaWidya.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Premiere Educandum by E-JOURNAL UNIVERSITAS PGRI MADIUN is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Copyright Holder: (Premiere Educandum : Jurnal Pendidikan Dasar dan Pembelajaran)