Personal Branding Melalui Rational Emotive Behavior Therapy Untuk Meningkatkan Kebermaknaan Hidup
DOI:
https://doi.org/10.25273/counsellia.v13i1.14166Keywords:
Personal Branding, Rational Emotive Behavior Therapy, Kebermaknaan HidupAbstract
Downloads
References
Arieska, P. K., & Herdiani, N. (2018). Pemilihan teknik sampling berdasarkan perhitungan efisiensi relatif. Jurnal Statistika Universitas Muhammadiyah Semarang, 6(2).
Bastomi, H., & Aji, M. A. S. (2018). Konseling Rational Emotif Behaviour Theraphy (Rebt)-Islami (Sebuah Pendekatan Integrasi Keilmuan). Konseling Edukasi: Journal Of Guidance And Counseling, 2, 25-45. DOI: https://doi.org/10.21043/konseling.v2i2.4465
Bilqis, N. A., & Muhid, A. (2021). Efektivitas Cognitive Behavior Therapy Untuk Meningkatkan Personal Branding Pada Remaja. Al-Isyraq: Jurnal Bimbingan, Penyuluhan, dan Konseling Islam, 4(2), 133-144.
Corey, G. (2013). Teori dan Praktek Konseling dan Terapi . Bandung: PT. Refika Aditama.
Corey, G. (2015). Theory and Practice of Group Counseling, Ninth Edition Gerald Corey. Canada: Cengage Learning.
Dumaris, S., & Rahayu, A. (2019). Penerimaan diri dan resiliensi hubungannya dengan kebermaknaan hidup remaja di panti asuhan. Ikra-lth Humaniora: Jurnal Sosial dan Humaniora, 3(1), 71-77.
Fakhriyah, F., & Pratiwi, I. A. (2021). Pengaruh Pola Asuh Demokratis Terhadap Kemampuan Komunikasi Interpersonal Anak Usia 10-12 Tahun. Jurnal Basicedu, 5(4), 2513-2520. DOI: https://doi.org/10.31004/basicedu.v5i4.1222
Hartati, S., & Rahman, I. K. (2018). Konsep pendekatan rational emotive behavior therapy (REBT) berbasis islam untuk membangun perilaku etis siswa. Genta Mulia: Jurnal Ilmiah Pendidikan, 8(2).
Hendawati, Y., & Kurniati, C. (2017). Penerapan Metode Eksperimen Terhadap Pemahaman Konsep Siswa Kelas V Pada Materi Gaya Dan Pemanfatannya. Metodik Didaktik: Jurnal Pendidikan Ke-SD-an, 13(1). DOI: https://doi.org/10.17509/md.v13i1.7689
Ievansyah, I., & Sadono, T. P. (2018). Personal branding Dalam Komunikasi Selebritis (Studi Kasus Personal branding Alumni Abang None Jakarta Di Media Sosial “Instagramâ€). Bricolage: Jurnal Magister Ilmu Komunikasi, 4(02), 149-162. DOI: https://doi.org/10.30813/bricolage.v4i02.1658
Japar, M. (2020). The Effect of REBT Group on Developing the Meaningfulness of Self Life. 1st Borobudur International Symposium on Humanities, Economics and Social Sciences (BIS-HESS-2019), 1199-1204. DOI: https://doi.org/10.2991/assehr.k.200529.251
Jaya, I. M. L. M. (2020). Metode Penelitian Kuantitatif dan Kualitatif. Yogyakarta: Anak Hebat Indonesia.
Kurnanto, M. E. (2014). Konseling Kelompok. Bandung: Alfabeta.
Lubis, N. L. (2016). Konseling Kelompok. Jakarta: Kencana.
Ma’ruf, M. G. (2019). Hubungan Konsep Diri dan Self Control dengan Kebermaknaan Hidup. Indonesian Psychological Research, 1(1), 11-24. DOI: https://doi.org/10.29080/ipr.v1i1.166
Nurani, V. M., & Mariyanti, S. (2013). Gambaran makna hidup pasien gagal ginjal kronik yang menjalani hemodialisa. Jurnal Psikologi Esa Unggul, 11(01), 127032.
Nuryanti, R. (2019). Penggunaan Model Pembelajaran Kooperatif Dengan Strategi Team Games Tournament (Tgt) Untuk Meningkatkan Hasil Belajar Matematika Pada Materi Bilangan Romawi Bagi Siswa Tunarungu Kelas IV SDLB (Penelitian Eksperimen dengan One Group Pretest Posttest Design di SLB B Sukapura Kota Bandung). Jassi Anakku, 20(1), 40-51.
Patturochmah, H. (2020). Rasional Emotif Behavior Therapy (REBT) Islam dalam Menumbuhkan Sikap Mental Positif. Konseling Edukasi: Journal of Guidance and Counseling, 4(2), 200-217. DOI: https://doi.org/10.21043/konseling.v4i2.8472
Prayitno. (2017). Konseling Profesional yang Berhasil Layanan dan Kegiatan Pendukung. Jakarta: Rajawali Pers.
Putri, V. N., Ifdil, I., Yusri, Y., & Yendi, F. M. (2020). Profil Kebermaknaan Hidup Siswa Membolos. Jurnal Aplikasi IPTEK Indonesia, 4(2), 126-135. DOI: https://doi.org/10.24036/4.24367
Ritonga, B. (2016). Kebermaknaan hidup mahasiswa Sekolah TInggi Theologia Nazarene Indonesia ditinjau dari tingkat religiusitasnya. Jurnal Psikologi, Vol.2, No.1.
Salam, O. D. (2020). Personal Branding Digital Natives di Era Komunikasi Media Baru (Analisis Personal Branding di Media Sosial Instagram). Business Economic, Communication, and Social Sciences (BECOSS) Journal, 2(1), 19-30. DOI: https://doi.org/10.21512/becossjournal.v2i1.6070
Setiawan, D. (2018). Strategi Membangun Personal Branding Dalam Meningkatkan Performance Diri. Selodang Mayang: Jurnal Ilmiah Badan Perencanaan Pembangunan Daerah Kabupaten Indragiri Hilir, 4(1).
Soraya, I. (2017). Personal Branding Laudya Cynthia Bella Melalui Instagram (Studi Deskriptif Kualitatif Pada Akun Instagram @Bandungmakuta). Jurnal Komunikasi, 3(2), 2579-3292.
Sugiyono. (2017). Metode Penelitian Pendidikan (Kuantitatif, Kualitatif, dan R & D). Bandung: Alfabeta.
Thahir, A., & Rizkiyani, D. (2016). Pengaruh Konseling Rational Emotive Behavior Therapy (REBT) dalam Mengurangi Kecemasan Peserta Didik Kelas VIII SMP Gajah Mada Bandar Lampung. KONSELI: Jurnal Bimbingan dan Konseling (E-Journal), 3(2), 197-206 DOI: https://doi.org/10.24042/kons.v3i2.560
Tingkat, I. N. (2020). Optimalisasi Pengembangan Diri Untuk Mendongkrak Prestasi (Vokasional) Sekolah. Indonesian Journal of Educational Development, 1(1), 1-12.
Zakirah, D. (2017). Mahasiswa dan Instagram (Studi Tentang Instagram Sebagai Sarana Membentuk Citra Diri di Kalangan Mahasiswa Universitas Airlangga). Doctoral Dissertation.
Downloads
Published
Issue
Section
License
In order to be accepted and published by Counsellia: Jurnal Bimbingan dan Konseling, the author(s) submitting the article manuscript should complete all the review stages. By submitting the manuscript the author(s) agreed to the following terms:
The copyright of received articles shall be assigned to Counsellia: Jurnal Bimbingan dan Konseling. The intended copyright includes the right to publish articles in various forms (including reprints). Counsellia: Jurnal Bimbingan dan Konseling maintain the publishing rights to the published articles.
Authors are allowed to use their articles for any legal purposes deemed necessary without written permission from Counsellia: Jurnal Bimbingan dan Konseling with an acknowledgement of initial publication to this journal.
Author sent the copyright transfer form (here) to the journal.

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.