Pemetaan situs peninggalan sejarah Kabupaten Ponorogo berbasis macromedia flash sebagai media pembelajaran sejarah SMA
DOI:
https://doi.org/10.25273/ajsp.v13i1.13302Keywords:
situs, Ponorogo, macromedia flashAbstract
Downloads
References
Andriani, D. N., Berlianantiya, M., Huda, K., & Praditya, R. (2022). Strategi Ekonomi Perempuan Pembuat Batik Ngangkrik Lestari Masa Pandemi Di Desa Sidomulyo Kabupaten Madiun. JPEKA: Jurnal Pendidikan Ekonomi, Manajemen Dan Keuangan, 6(1), 15–28. https://doi.org/https://doi.org/10.26740/jpeka.v6n1.p15-28
Budiyanto, E., & Muzayanah. (2018). Pendalaman Materi Geografi Peta dan Perpetaan. Kementerian Pendidikan dan Kebudayaan KEMENRISTEK DIKTI.
Hartono, Y., Huda, K., & Arseat, R. L. (2022). KONSTRUKSI MATERI DAN PRAKSIS PEMBELAJARAN SEJARAH KONTROVERSIAL G-30-S/PKI ERA POST TRUTH. Refleksi: Jurnal Riset Dan Pendidikan, 1(1), 9–16. https://doi.org/http://doi.org/10.25273/refleksi.v1i1.13970
Huda, K. (2021). BUKU AJAR METODE PENULISAN SEJARAH (N. P. Astuti (ed.); 1st ed.). UNIPMA Press.
Huda, K., & Renggani, L. A. (2021). Menarasaikan bentuk nilai-nilai perempuan komunitas samin di Kabupaten Bojonegoro. Gulawentah: Jurnal Studi Sosial, 6(1), 77–87. https://doi.org/http://doi.org/10.25273/gulawentah.v6i1.9663
Undang-undang Republik Indonesia Noomor 11 Tahun 2010 Tentang Cagar Budaya, Pub. L. No. 130 dan 5168, 77 (2010). http://kebudayaan.kemdikbud.go.id/bpcbgorontalo/wp-content/uploads/sites/29/2014/06/UU-11-Tahun-2010-ttg-Cagar-Budaya_BPCB-Gorontalo.pdf
Kiswinarso, H., & Hanif, M. (2016). KEBIJAKAN PEMERINTAH KABUPATEN PONOROGO DALAM PELESTARIAN SITUS PENINGGALAN SEJARAH TAHUN 2000-2015. AGASTYA: JURNAL SEJARAH DAN PEMBELAJARANNYA, 6(01), 65–81. https://doi.org/http://doi.org/10.25273/ajsp.v6i01.882
Kochhar, S. K. (2008). Pembelajaran Sejarah. Grasindo.
Madjid, M. D., & Wahyudi, J. (2014). Ilmu Sejarah: Sebuah Pengantar. Prenada Media Group.
Masykur, R., Nofrizal, N., & Syazali, M. (2017). Pengembangan Media Pembelajaran Matematika dengan Macromedia Flash. Al-Jabar : Jurnal Pendidikan Matematika, 8(2), 177–186. https://doi.org/10.24042/ajpm.v8i2.2014
Milles, M. B., & Huberman, A. M. (2009). Analisis Data Kualitatif. Universitas Indonesia.
Nadiah, F., Huda, K., & Wibowo, A. M. (2022). Partisipasi masyarakat dalam pelestarian cagar budaya Omah Londo di Kabupaten Sragen 2017-2022. Seminar Nasional Sosial Sains, Pendidikan, Humaniora (SENASSDRA), 223–231. http://prosiding.unipma.ac.id/index.php/SENASSDRA/article/viewFile/2540/1992
Sadiman, A. S., Rahardjo, R., Haryono, A., & Harjito. (2014). Media Pendidikan: Pengertian, Pengembangan, dan Pemanfaatannya. RajaGrafindo Pustaka.
Sariyono, H., & Nursa`ban, M. (2010). Kartografi Dasar. UNY.
Setiaji, N. C., & Hanif, M. (2018). Kajian Makna Simbolis Patung dan Monumen di Kabupaten Ponorogo Sebagai Sumber Pembelajaran Sejarah Lokal. AGASTYA: JURNAL SEJARAH DAN PEMBELAJARANNYA, 8(01), 59–74. https://doi.org/http://doi.org/10.25273/ajsp.v8i01.2069
Sukiman. (2012). Pengembangan Media Pembelajaran. PT. Pustaka Insan Madani.
Susanto, H. (2014). Seputar Pembelajaran Sejarah (Isu, Gagasan dan Strategi Pembelajaran). Aswaja Pressindo.
Downloads
Published
Issue
Section
License
This work is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International
Under the following terms:
Attribution - You must give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if changes were made. You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use.
NonCommercial - You may not use the material for commercial purposes.
ShareAlike - If you remix, transform, or build upon the material, you must distribute your contributions under the same license as the original.