MEMBANGUN “KERETA” (KEDISIPLINAN, RELIGIUS, TANGGUNG JAWAB) DENGAN IQRO’ PAGI STUDY KASUS TK NUR AS-SALAM KELAS B MADIUN

Mudji Astuti, Vivit Rulita Sari

Abstract


Abstract

Kindergarten School is the right place to learn and develop all the potential of children so they can get the most results as expected. Objectives (1) Improve student discipline by coming to school early every day (2) Familiarizing yourself with the Koran daily (3) Increasing the responsibility for completing their assignments. The research method is direct observation in the field. The results showed that the discipline of children to come to school early could increase, the interest in learning Iqro 'increased. In addition, The children had the responsibility to come every morning without waiting with parents.

Keywords: Character Building, Kindergarten

Abstrak

Sekolah Taman kanak-kanak merupakan tempat yang tepat untuk belajar dan mengembangkan segala potensi yang dimiliki anak sehingga bisa memperoleh hasil yang maksimal. Tujuan (1) Meningkatkan kedisiplinan siswa dengan datang sekolah pagi setiap hari (2)Membiasakan diri mengaji setiap hari (3)Meningkatkan tanggung jawab untuk menyelesaikan tugasnya. Metode penelitian adalah pengamatan langsung di lapangan. Hasil penelitian : kedisiplinan anak untuk datang ke sekolah lebih pagi bisa meningkat, minat belajar iqro’ meningkat. Selain itu anak mempunyai tanggung jawab untuk datang setiap pagi tanpa di tunggu orang tua .

Kata Kunci: Membangun Karakter, Taman Kanak-kanak


Keywords


Membangun Karakter; Taman Kanak-kanak

Full Text:

PDF

References


Permendikbud No 137 Tahun 2014

Tentang Standart Nasional

Zainal,Arifin. (2009). Evaluasi

Pembelajaran. PT. Remaja

Rosdakarya: Bandung

Hasibuan,Malayu S.P. (2002). Manajemen

Sumber Daya Manusia. Pt Bumi

Aksara. Yogyakarta

Siswanto,Sastrohadiwiryo. (2001).

Manajemen Tenaga Kerja Indonesia.

Bumi Aksara: Jakarta

Earnshaw, E.L. (2000). Religious

Orientation and Meaning in Life: An

Exploratory Study. Departement of

Psychology: Central Modist Collage.

Mulianah,Khaironi. (2018). Perkembangan

Anak Usia Dini.Jurnal Golden Age

Hamzanwadi University Vol.3 No.1,

Juni 2018, Hal.1-1

Susanto, Ahmad. (2014). Perkembangan

Anak Usia Dini: Pengantar Dalam

Berbagai Aspeknya. Jakarta:

Prenadamedia Group.


Article Metrics

Abstract has been read : 729 times
PDF file viewed/downloaded: 0 times


DOI: http://doi.org/10.2573/jcare.v8i1.6874

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2020 Jurnal CARE (Children Advisory Research and Education)

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

Published by UNIVERSITAS PGRI MADIUN