MEMBANGUN “KERETA” (KEDISIPLINAN, RELIGIUS, TANGGUNG JAWAB) DENGAN IQRO’ PAGI STUDY KASUS TK NUR AS-SALAM KELAS B MADIUN
Abstract
Abstract
Kindergarten School is the right place to learn and develop all the potential of children so they can get the most results as expected. Objectives (1) Improve student discipline by coming to school early every day (2) Familiarizing yourself with the Koran daily (3) Increasing the responsibility for completing their assignments. The research method is direct observation in the field. The results showed that the discipline of children to come to school early could increase, the interest in learning Iqro 'increased. In addition, The children had the responsibility to come every morning without waiting with parents.
Keywords: Character Building, Kindergarten
Abstrak
Sekolah Taman kanak-kanak merupakan tempat yang tepat untuk belajar dan mengembangkan segala potensi yang dimiliki anak sehingga bisa memperoleh hasil yang maksimal. Tujuan (1) Meningkatkan kedisiplinan siswa dengan datang sekolah pagi setiap hari (2)Membiasakan diri mengaji setiap hari (3)Meningkatkan tanggung jawab untuk menyelesaikan tugasnya. Metode penelitian adalah pengamatan langsung di lapangan. Hasil penelitian : kedisiplinan anak untuk datang ke sekolah lebih pagi bisa meningkat, minat belajar iqro’ meningkat. Selain itu anak mempunyai tanggung jawab untuk datang setiap pagi tanpa di tunggu orang tua .
Kata Kunci: Membangun Karakter, Taman Kanak-kanak
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Permendikbud No 137 Tahun 2014
Tentang Standart Nasional
Zainal,Arifin. (2009). Evaluasi
Pembelajaran. PT. Remaja
Rosdakarya: Bandung
Hasibuan,Malayu S.P. (2002). Manajemen
Sumber Daya Manusia. Pt Bumi
Aksara. Yogyakarta
Siswanto,Sastrohadiwiryo. (2001).
Manajemen Tenaga Kerja Indonesia.
Bumi Aksara: Jakarta
Earnshaw, E.L. (2000). Religious
Orientation and Meaning in Life: An
Exploratory Study. Departement of
Psychology: Central Modist Collage.
Mulianah,Khaironi. (2018). Perkembangan
Anak Usia Dini.Jurnal Golden Age
Hamzanwadi University Vol.3 No.1,
Juni 2018, Hal.1-1
Susanto, Ahmad. (2014). Perkembangan
Anak Usia Dini: Pengantar Dalam
Berbagai Aspeknya. Jakarta:
Prenadamedia Group.
Article Metrics
Abstract has been read : 729 timesPDF file viewed/downloaded: 0 times
DOI: http://doi.org/10.2573/jcare.v8i1.6874
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2020 Jurnal CARE (Children Advisory Research and Education)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Published by UNIVERSITAS PGRI MADIUN