PENGARUH PERSEPSI KEMUDAHAN TERHADAP MINAT ULANG MENGGUNAKAN BRILINK MELALUI KEPUASAN PELANGGAN DI DESA SENDEN KECAMATAN KAMPAK KABUPATEN TRENGGALEK

Suniya Sova Ayu Lestari, Rifki Hanif

Abstract


One of the well-known banks in the community is BRI, which has BRILink Agent services and has spread to many regions of Indonesia. The importance of convenience can affect a person's satisfaction and also interest in reusing a banking transaction service. This study aims to examine the effect of customer satisfaction as a mediation between perceived convenience and interest in reusing BRILink services in Senden Village, Kampak District, Trenggalek Regency. This study uses a quantitative research approach with path analysis. The type of research used is causal research with observation method. Data obtained by distributing questionnaires to respondents obtained 100 samples through accidental sampling technique. Based on the results of the study it is known that indirectly perceived convenience influences repurchase intention through customer satisfaction. Meanwhile, perceived convenience does not directly affect repurchase intention

Keywords


Perception of Ease; Customer Satisfaction; Repurchase Interest

Full Text:

PDF

References


Artina, N. (2021). Pengaruh Persepsi Manfaat , Persepsi Kemudahan , Kepercayaan Dan Fitur Layanan Terhadap Tingkat Kepuasan Pelanggan Dalam Menggunakan E-Money Di Kota Palembang. Jurnal Ilmiah Ekonomi Dan Bisnis Universitas Multi Data Palembang, 11(1), 120–131.

Ernawati, N., & Noersanti, L. (2020). Pengaruh Persepsi Manfaat, Kemudahan Penggunaan dan Kepercayaan Terhadap Minat Penggunaan Pada Aplikasi OVO. Jurnal Ecodemica, 4, 200–210.

Ferdinand, A. (2014). Metode Penelitian Manajemen: Pedoman Penelitian Untuk Penulisan Skripsi, Tesis, dan Disertasi Ilmu Manajemen. Badan Penerbit Universitas Diponegoro. http://fia.ub.ac.id/katalog/index.php?p=show_detail&id=7986

Fred D. Davis. (1989). Perceived Usefulness, Perceived Ease of Use, and User Acceptance of Information Technology. Management Information Systems Quarterly. https://scholar.google.com/citations?user=rKH2D8MAAAAJ&hl=en

Ghozali, I. (2018). Aplikasi analisis multivariate dengan program IBM SPSS 25. Universitas Diponegoro. http://slims.umn.ac.id//index.php?p=show_detail&id=19545

Hasan, A. (2018). Marketing Dan Kasus-Kasus Pilihan. Media Pressindo. https://lib.ui.ac.id/detail.jsp?id=20399878

Hasibuan, R. M., Dr. Fitriani Harahap, S.Pd., M., & Armansyah Lubis, S.E., M. . (2021). Pengaruh Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Pelanggan Di Cafe Vanilla Panyabungan. Jurnal Misi Institut Pendidikan Tapanuli Selatan (IPTS), 4(3), 175–182.

Indrasari. (2019). Pemasaran Dan Kepuasan Pelanggan. In Vaitomo Press. Unitomo Press. http://repository.unitomo.ac.id/2773/

Jogiyanto. (2019). Sistem informasi keperilakuan. Andi Offset. https://opac.perpusnas.go.id/DetailOpac.aspx?id=681225

Kotler, P. dan K. L. K. (2016). Marketing Management. Erlangga. https://page4future.blogspot.com/2018/12/unduh-ebook-manajemen-pemasaran.html

Kusumadewi, N., & Saraswati, T. G. (2020). Pengaruh Kepuasan Pelanggan Terhadap Minat Beli Ulang Pada Official Store Scarlett Di Shopee Dan Tokopedia. E-Proceeding of Management, 7(2), 6476–6489.

Meileny, F. dan T. I. W. (2020). Fitur Layanan Dan Kepercayaan Terhadap Tingkat Kepuasan Pelanggan Linkaja Di Indonesia. Jurnal Ecodemica: Jurnal Ekonomi, Manajemen, Dan Bisnis, 4(2), 1–9.

Persepsi, P., & Menggunakan, K. (n.d.). PERSEPSI MANFAAT SERTA PROMOSI TERHADAP MINAT BELI ULANG SALDO E-WALLET OVO A . Pendahuluan pembelian . Jika dahulu konsumen harus datang langsung ke toko maka saat ini tidak perlu datang ke secara gratis di Google Play Store dan App Store . Perilaku mina. 1–9.

Prasetia, I. A., & Suwitho, S. (2022). Pengaruh Persepsi Kemudahan dan Manfaat Terhadap Kepuasan Pelanggan dan Minat Pembelian Ulang Pada Aplikasi Shopee. Jurnal Ilmu Dan Riset …. http://jurnalmahasiswa.stiesia.ac.id/index.php/jirm/article/view/4899%0Ahttp://jurnalmahasiswa.stiesia.ac.id/index.php/jirm/article/download/4899/4911

Ramadhan, A. G., & S. (2017). Analisis Pengaruh Kualitas Produk, Kualitas Pelayanan, dan Citra Merek terhadap Minat Beli Ulang pada Sepatu Nike Running di Semarang melalui Kepuasan Pelanggan sebagai Variabel Intervening. Diponegoro Journal of Management, 6(1). https://ejournal.unhi.ac.id/index.php/widyaamrita/article/view/1875

Rinaldi, A., & Santoso, S. B. (2018). Analisis Pengaruh Kualitas Informasi, Kualitas Sistem dan Kualitas Pelayanan terhadap Minat Beli Ulang dengan Kepuasan Pelanggan sebagai Variabel Intervening (Studi pada Pelanggan Traveloka di Kota Semarang). Diponegoro Journal of Management, 7(2), 1–14. https://ejournal3.undip.ac.id/index.php/djom/article/view/20901

Santosa, S., & Luthfiyyah, P. P. (2020). Pengaruh Komunikasi Pemasaran terhadap Loyalitas Pelanggan di Gamefield Hongkong Limited. Jurnal Bisnis Dan Pemasaran, 10(1), 1–7.

Shodiq, M. (2019). PENGARUH KOMPETENSI GURU, DISIPLIN BELAJAR, DAN FASILITAS BELAJAR TERHADAP PRESTASI BELAJAR SISWA SMP MUHAMMADIYAH 4 KEBOMAS (TAHUN AJARAN 2017/2018). Diss. Universitas Muhammadiyah Gresik. October 2013, 1–224.

Sugiyono. (2019). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R&Dle (2019th ed.). Alfabeta. https://www.pdfdrive.com/prof-dr-sugiyono-metode-penelitian-kuantitatif-kualitatif-dan-rd-intro-e56379944.html

Suryani, D., Ermansyah, & Sukri, S. Al. (2021). Pengaruh Perceived Ease Of Use, Perceived Usefullness Dan Trust Terhadap Kepuasan Pelanggan GoJek. Indonesian Journal OfBusiness Economics and Management, 1(Desember 2021), 11–19. https://journal.irpi.or.id/index.php/ijbem

Suryani, R., & Ramdhani, F. N. (2022). Pengaruh Persepsi Kemudahan Dan Brand Image Toko Terhadap Niat Beli Ulang Di Online Marketplace Dengan Kepuasan Pelanggan Sebagai Variabel Intervening. Medikonis, 13(1), 62–69. https://doi.org/10.52659/medikonis.v13i1.49

Tiefani; Asron Saputra. (2020). Analisis Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Minat Beli Ulang Konsumen Pada Pt Anugerah Avava Cemerlang Batam. Jurnal EMBA, 8(1), 2095–2105.

Tjiptono. (2017). Service management : mewujudkan layanan prima. Andi Offset. http://balaiyanpus.jogjaprov.go.id/opac/detail-opac?id=307748

Wicaksono, A. P., Rachma, N., & Khoirul, M. (2019). Pengaruh Kepuasaan Pelanggan Terhadap Minat Beli Ulang Pelanggan Di Toko Distortion Merch Malang. E – Jurnal Riset Manajemen, 8(3), 130–139.


Article Metrics

Abstract has been read : 410 times
PDF file viewed/downloaded: 0 times


DOI: http://doi.org/10.25273/capital.v7i1.17344

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

Capital is indexed by: