About the Journal

ASSETS: Jurnal Pendidikan dan Akuntansi diterbitkan oleh Universitas PGRI Madiun dan dikelola oleh Program Studi Pendidikan Akuntansi, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan. Jurnal ini merupakan media komunikasi ilmiah bidang akuntansi dan pendidikan yang terbit tiga kali dalam setahun yaitu pada bulan April, Agustus dan Desember. Assets: Jurnal Akuntansi dan Pendidikan memiliki ISSN: 2302-6251 (cetak) dan ISSN: 2477-4995 (online)

ASET adalah istilah akuntansi yang berarti properti. Bersama dengan harapan dan semangat prodi kami, ASSETS diharapkan menjadi gudang berharga yang menampung hasil pemikiran dan penelitian di bidang akuntansi dan pendidikan. Sub bidang akuntansi dan pendidikan kami meliputi akuntansi keuangan, akuntansi manajemen, akuntansi sektor publik, sistem informasi akuntansi, auditing, perpajakan, akuntansi syariah, akuntansi kewirausahaan, akuntansi perbankan, inovasi dalam pembelajaran akuntansi. Hal ini sejalan dengan visi misi program studi pendidikan akuntansi yang ingin menciptakan tenaga pendidik yang berkarakter dan mandiri, mengintegrasikan ilmu akuntansi dan pendidikan yang murni.

 

------------------------------------

 

ASSETS: The Journal of Accounting and Education is published by Universitas PGRI Madiun and managed by the Accounting Education Department, Faculty of Teachers Training and Education. This journal is a medium of scientific communication in the field of accounting and education, and it is published three times a year in April, August, and December. Assets: Journal of Accounting and Education has ISSN:2302-6251 (print) and ISSN: 2477-4995 (online)

ASSETS is an accounting term that means property. Together with the hope and spirit of our study program, ASSETS is expected to be a valuable repository that holds the results of thinking and research in accounting and education. Our accounting and education sub-areas include financial accounting, management accounting, public sector accounting, accounting information systems, auditing, taxation, accounting sharia, entrepreneurial accounting, banking accounting, and innovation in accounting learning. This aligns with an accounting education study program's mission to create a well-characterized and independent educator who integrates pure accounting and education science.

------------------------------------------------

Silakan baca alur penerbitan artikel ASSETS: JAP pada flowchart di bawah ini (unduh dan/atau perbesar tampilan untuk tampilan lebih jelas):

Please read the flow of the ASSETS: JAP article publishing in the flowchart below (download and zoom for a clearer view):