PENINGKATAN KEMAMPUAN MEMBACA PERMULAAN PADA SISWA KELAS KELAS I SEKOLAH DASAR DENGAN MODEL KELOMPOK PARTISIPATIF
DOI:
https://doi.org/10.25273/wjpm.v3i2.20574Keywords:
Membaca, Siswa Kelas I, Kelompok Partisipatif.Abstract
Downloads
References
Arikunto, S. (2012). Penelitian Tindakan Kelas. PT Bumi Aksara.
Asmonah, S. (2019). Meningkatkan kemampuan membaca permulaan menggunakan model direct instruction berbantuan media kartu kata bergambar. Jurnal Pendidikan Anak, 8(1), 29–37. https://doi.org/10.21831/jpa.v8i1.26682
Hidayat, D. (2016). Strategi pembelajaran partisipatif dalam meningkatkan hasil program pendidikan nonformal di kabupaten karawang. Journal of Nonformal Education, 2(1). https://doi.org/10.15294/jne.v2i1.5309
Arikunto, S. (2012). Penelitian Tindakan Kelas. PT Bumi Aksara.
Asmonah, S. (2019). Meningkatkan kemampuan membaca permulaan menggunakan model direct instruction berbantuan media kartu kata bergambar. Jurnal Pendidikan Anak, 8(1), 29–37. https://doi.org/10.21831/jpa.v8i1.26682
Hidayat, D. (2016). Strategi pembelajaran partisipatif dalam meningkatkan hasil program pendidikan nonformal di kabupaten karawang. Journal of Nonformal Education, 2(1). https://doi.org/10.15294/jne.v2i1.5309
Kisworo, B., Ilyas, I., & Kriswanto, H. D. (2016). Model pembelajaran partisipatif melalui teknik pendampingan terhadap tugas diskusi kelompok mahasiswa dalam membentuk karakter santun berdiskusi. Journal of Nonformal Education, 2(1). https://doi.org/10.15294/jne.v2i1.5317
Muammar. (2020). Membaca Permulaan di Sekolah Dasar. Sanabil.
Muslim, A. (2017). Implementation of participatory learning through focus group discussions in improving student communication skills. Journal of Pedagogy, 4(1), 15–20. https://doi.org/10.33394/jp.v4i1.3019
Sijabat, O. P., & Sihombing, L. N. (2021). Peningkatan aktivitas dan hasil belajar ips melalui model pembelajaran partisipatif teknik nominal group di sd negeri no. 122358 pematangsiantar. NATURALISTIC : Jurnal Kajian Penelitian Pendidikan Dan Pembelajaran, 6(1), 1002–1018. https://doi.org/10.35568/naturalistic.v6i1.964
Sudjana, N. (2010). Metode dan Teknik Pembelajaran. Falah Production.
Suryati, S., Saneba, B., & Palimbong, A. (2016). Meningkatkan Hasil Belajar Siswa Pada Pembelajaran PKn Melalui Media Gambar di Kelas IV SDN Tou. Jurnal Kreatif Tadulako, 4(2), 124–137.
Tarigan, H. G. (2008). Membaca: sebagai Keterampilan Berbahasa. Angkasa.
Umar, J. (2011). Progress In International Reading Literacy Study (PIRLS). Executive Summary. International Benchmarks TIMMS & PIRLS Report International study Center (IEA). Lynch School of Education.
Yuliana, R., Cahyani, I., & Sastomiharjo, A. (2015). Penerapan strategi partisipatif melalui media gambar denah dan kartu pancing foto dalam pembelajaran pemahaman konsep dan berbicara siswa sekolah dasar. JPSD (Jurnal Pendidikan Sekolah Dasar), 1(2), 98–108. https://doi.org/10.30870/jpsd.v1i2.699
Yusnita. (2018). Penerapan Pembelajaran Partisipatif Pada Mata Pelajaran Pendidikan Agama Islam Dalam Meningkatkan Kemampuan Belajar Peserta Didik Di SMP Negeri 2 Palu. Institut Agama Islam Negeri (IAIN) Palu.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Wewarah: Jurnal Pendidikan Multidisipliner is an Open Access Journal. The authors who publish the manuscript in this journal agree to the following terms:
Â
Wewarah: Jurnal Pendidikan Multidisipliner is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License. This permits anyone to copy, redistribute, remix, transmit and adapt the work provided the original work and source is appropriately cited.
This means:
Under the CC-BY license, authors retain ownership of the copyright for their article, but authors grant others permission to use the content of publications in Wewarah: Jurnal Pendidikan Multidisipliner in whole or in part provided that the original work is properly cited. Users (redistributors) of Wewarah: Jurnal Pendidikan Multidisipliner are required to cite the original source, including the author's names, Wewarah: Jurnal Pendidikan Multidisipliner as the initial source of publication, year of publication, volume number, issue, and Digital Object Identifier (DOI); (2) Authors grant Wewarah: Jurnal Pendidikan Multidisipliner the right of first publication. Although authors remain the copyright owner.