Pengembangan Media Pembelajaran ABEBO untuk Menstimulasi Kemampuan Berpikir Simbolik Anak
DOI:
https://doi.org/10.25273/jcare.v11i2.20310Keywords:
abebo, anak usia dini, berpikir simbolikAbstract
Downloads
References
Anisa, N., Robbaniyah, I., Sutama, I. W., & Astuti, W. (2023). The Effect of Educational Qualifications and Teacher Professional Education Program on the Digital Literacy Skills of Early Childhood Educators. Jurnal Obsesi : Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini, 7(6), 7123–7130. https://doi.org/10.31004/obsesi.v7i6.5589
Anwar, R. N., & Zaenullah. (2020). Perencanaan Pembelajaran Pendidikan Agama Islam Pada Anak Berkebutuhan Khusus. Jurnal Care, 8(1), 56–66.
Azizah, L. N. Dan Kholifah, K. (2021) “Perkembangan Media Pembelajaran Dalam Penanaman Aspek Nilai Agama Dan Moral Anak Usia Dini,†Prosiding Snasppm, 6(1), Hal. 462–470. Tersedia Pada: Https://Informatika.Unirow.Ac.Id/Prosiding/Index.Php/Snasppm/Article/View/719.
Dhieni, N., Yuliantina, I., Soendjojo, R., Yuswanto, D. T., Nurjannah, Riany, Y. E., & Rosmalia, R. (2020). Panduan Penegerian Satuan Pendidikan Anak Usia Dini. Kementerian Pendidikan Dan Kebudayaan Direktorat Jenderal Pendidikan Anak Usia Dini, Pendidikan Dasar Dan Pendidikan Menengah Direktorat Pendidikan Anak Usia Dini, 42.
Hartiyaningsih, Dewi Oktavia (2023). Upaya Meningkatkan Perkembangan Kognitif Berpikir Simbolik Anak Kelompok A Melalui Metode Bermain Konstruktif Di TK Aisyiyah Purwokerto Srengat Blitar. Undergraduate (S1) thesis, IAIN Ponorogo. http://etheses.iainponorogo.ac.id/id/eprint/25492
Hidayat, F., & Nizar, M. (2021). Model Addie (Analysis, Design, Development, Implementation and Evaluation) Dalam Pembelajaran Pendidikan Agama Islam. Jurnal Inovasi Pendidikan Agama Islam (JIPAI), 1(1), 28–38. https://doi.org/10.15575/jipai.v1i1.11042
Maimanah, S., Musayyadah, & Prasetyo, D. (2022). Pengembangan Media Labirin Berbasis Loose Part untuk Perkembangan Kognitif Anak Usia 4-5 tahun. Journal Ashil: Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini, 2(2), 25–35. https://doi.org/10.33367/piaud.v2i2.2935
Mimin, E., Kristen, U., & Wacana, S. (2022). Analisis Dampak Penggunaan Gadget Terhadap Aspek-Aspek Perkembangan Anak Usia Dini. Jurnal Golden Age, 6(2), 558–568. http://e-journal.hamzanwadi.ac.id/index.php/jga/article/view/6462
Nasution, N, & Maulana, I.(2020). Jurnal Obsesi : Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini Analisis Pembelajaran Berhitung melalui Media Prisma Pintar Pada Anak Usia Dini Abstrak. 4(10 230-236,https://doi,org/10.31004/obsesi.v4i1.311
Ningsih, P. R. (2020) “Pengembangan Media Pembelajaran Pop Up Book Pada Pembelajaran Tematik Kelas IV SD/MI,†21(1), Hal. 1–9. http://repository.radenintan.ac.id/id/eprint/9851
Okpatrioka. (2023). Research And Development (R & D) Penelitian yang Inovatif dalam Pendidikan. Jurnal Pendidikan, Bahasa Dan Budaya, 1(1), 86–100.
Kurnia, Darmiyanti, A.,Riana, N. (2022). Media Bola Aritmatika Dalam Meningkatkan Kemampuan Berhitung Permulaan Anak Usia Dini. Jurnal Care 9(2). https://search.crossref.org/?q=2528-5173
Ridwan, R., Siahaan, A., & Zulheddi, Z. (2022). Aplikasi Beta (Belajar Dari Peta): Media Edukasi Mengenal Doa-Doa Harian Untuk Siswa Sd Kelas Rendah. Jurnal MUDARRISUNA: Media Kajian Pendidikan Agama Islam, 12(2), 309. https://doi.org/10.22373/jm.v12i2.12984
Safitri, N. N. D., Iriyanto, T., & Anisa, N. (2023). Pengembangan Game Edukasi Berhitung (GESIT) untuk Menstimulasi Kemampuan Berhitung Permulaan Anak Usia 5-6 Tahun. Jurnal Dunia Anak Usia Dini, 5(2), 232-243.
Seìtiawan, Y. A. (2017) Beìlajar Androìid Meìnyeìnangkan. Surabaya: Pustaka Meìdia Guru. https://books.google.co.id/books?hl=id&lr=&id=CfxFDwAAQBAJ&oi=fnd&pg=PR3&dq=belajar+android+menyenangkan+&ots=DZKh8Rj9je&sig=yJTJnGUtNgE_Abc__9-W0L9Vplg&redir_esc=y#v=onepage&q=belajar%20android%20menyenangkan&f=false
Sutama, I. W., Astuti, W., & Anisa, N. (2021). E-Modul Strategi Pembelajaran Anak Usia Dini Sebagai Sumber Belajar Digital. Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini Undiksha, 9(3), 449. https://doi.org/10.23887/paud.v9i3.41385
Valentina Dewi, E. R., Hibana, H., & Ali, M. (2023). Pengaruh Penggunaan Media Loose Parts terhadap Perkembangan Kognitif Anak Usia Dini. Jurnal Obsesi : Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini, 7(1), 267–282. https://doi.org/10.31004/obsesi.v7i1.3451
Veryawan. (2020). Kemampuan Berpikir Simbolik Anak Melalui Bermain Dengan Media Stick Angka. Jurnal PG-PAUD Trunojoyo : Jurnal Pendidikan Dan Pembelajaran Anak Usia Dini, 7(2), 69–74. https://doi.org/https://doi.org/10.21107/pgpaudtrunojoyo.v7i2.8878
Veryawan., Masliyah,h. (2020). Penggunaan Media Kartu Angka Dalam Upaya Meningkatkan Kemampuan Mengenal Angka Pada Anak Usia Dini. Jurnal PG-PAUD Trunojoyo : Jurnal Pendidikan Dan Pembelajaran Anak Usia Dini, 9(2), 62-70. https://doi.org/10.26877/paudia.v9i1.6736
Yuliastri Nur Adiyah , Fitriani Rohyana, I. B. S. (2021). Pengembangan Media Smart Box Dalam Meningkatkan Kemampuan Kognitif Anak Usia 5-6 Tahun. Jurnalcare, 8(2), 29–36. http://doi.org/10.25273/jcare.v8i2.8556
Zahwa, s. a., nisa’, t. f. f., & fajar, y. w. (2018). Pengaruh Metode Bermain Peran Makro Terhadap Kemampuan Berpikir Simbolik Anak Kelompok B. jurnal pgpaud trunojoyo : jurnal pendidikan dan pembelajaran anak usia dini, 5(1), 30–38. https://doi.org/10.21107/jpgpaud.v5i1.3848
Downloads
Published
Issue
Section
License

JURNAL CARE by E-JOURNAL UNIVERSITAS PGRI MADIUN is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Author who publish with this journal agree to the following terms:
- Author retain copyright and grant the journal of first publication with the work simultaneously licenced under Creative Commons Atribution Licence that allows other to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Author are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Author are permitted and encouraged to post their work online prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation od published work.