Peningkatan Hasil Belajar Peserta Didik Materi Fungsi Untuk Melalui Penerapan Pembelajaran Team Assisted Individualization (TAI) di Kelas X MIPA 1 SMA Negeri 1 Bangsal
DOI:
https://doi.org/10.25273/wjpm.v1i3.14129Keywords:
Hasil Belajar, Fungsi, TAIAbstract
Downloads
References
Amallia, N., & Unaenah, E. (2018). Analisis Kesulitan Belajar Matematika Pada Siswa Kelas III Sekolah Dasar. Attadib Journal Of Elementary Education, 3(2), 123–133. Retrieved from https://www.jurnalfai-uikabogor.org/index.php/attadib/article/view/414
Arikunto, Suharsimi, 2002. Dasar-dasar Evaluasi Pendidikan. Jakarta: Bumi Aksara
Arikunto, Suharsimi, 2002. Prosedur Penelitian Suatu Pendekatan Praktek. Jakarta: Rineka Cipta
Depdiknas. 2007. Standar Penilaian Pendidikan. Jakarta: Depdiknas.
Depdiknas. 2008. Strategi Pembelajaran MIPA. Jakarta: Direktorat Tenaga Kependidikan, Direktorat Jenderal Peningkatan Mutu Pendidik dan Tenaga Kependidikan, Departemen Pendidikan Nasional.
Djamarah, Syaiful Bahri, 2000. Strategi Belajar Mengajar. Jakarta: Rineka Cipta
Djamarah, Syaiful Bahri, 2002. Psikologi Belajar. Jakarta: Rineka Cipta
Gulo, W. 2002. Strategi Belajar Mengajar. Jakarta: Gramedia Widiasarana.
Majid, Abdul. 2013. Strategi Pembelajaran. Bandung: PT. Remaja Rosdakarya
Nur, Moh. 2001. Pemotivasian Peserta didik untuk Belajar. Surabaya: University Press. Universitas Negeri Surabaya
Sani, Ridwan Abdul. 2014. Inovasi Pembelajaran. Jakarta: PT. Bumi Aksara
Sardiman, AM. 1996. Interaksi dan Motivasi Belajar Mengajar. Jakarta: Bina Aksara
Soedjadi. 2002. Upaya Pendidik Dalam Meningkatkan Hasil Belajar Matematika Melalui Pendekatan RME, (online), Diakses 05 Oktober 2005
Sudjana, 1996. Model Statistik. Bandung: Tarsito
Sohimin, Arus. 2014. Model Pembelajaran Inovatif Dalam Kurikilum 2013. Yogyakarta: Ar Ruzz Media.
Usman, Moh. Uzer. 2001. Menjadi Pendidik Profesional. Bandung: Remaja Rosda Karya
Usman, Uzer. 2000. Menjadi Pendidik Profesional. Bandung: PT. Remaja Rosda Karya
Undang-Undang No.20 Tahun 2003 Tentang Sistem Pendidikan Nasional. 2007. Jakarta: Depdiknas.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Wewarah: Jurnal Pendidikan Multidisipliner is an Open Access Journal. The authors who publish the manuscript in this journal agree to the following terms:
Â
Wewarah: Jurnal Pendidikan Multidisipliner is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License. This permits anyone to copy, redistribute, remix, transmit and adapt the work provided the original work and source is appropriately cited.
This means:
Under the CC-BY license, authors retain ownership of the copyright for their article, but authors grant others permission to use the content of publications in Wewarah: Jurnal Pendidikan Multidisipliner in whole or in part provided that the original work is properly cited. Users (redistributors) of Wewarah: Jurnal Pendidikan Multidisipliner are required to cite the original source, including the author's names, Wewarah: Jurnal Pendidikan Multidisipliner as the initial source of publication, year of publication, volume number, issue, and Digital Object Identifier (DOI); (2) Authors grant Wewarah: Jurnal Pendidikan Multidisipliner the right of first publication. Although authors remain the copyright owner.