Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Kepuasan Konsumen Terhadap Rumah Makan Mie Mandes Cokro Bangkalan

Authors

  • Joko Septaryanto STKIP PGRI Bangkalan

DOI:

https://doi.org/10.25273/equilibrium.v9i1.8524

Keywords:

Servis, Price, Product, Consumer Satisfaction

Abstract

This study aimed to determine factors consisted of service, price and product simultaneusly and partially affect the consumer satisfaction  at Mie Mandes Restaurant Cokro Bangkalan. In this study used descriptive quantitative, the analytical method used multiple linear regression analysis, the population was one hundred people, the sample was fifty respondents, and sampling technique used Non Probality. The result showed that simultaneously all variables had an effect consumer satisfaction an Mie Mandes Restaurant Cokro Bangkalan, while the partial price is a variable that had a significant effect on consumer satisfaction.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Adi, Albertus Ferry Rostya. (2012). Analisis Pengaruh Harga, Kualitas Produk Dan Layanana Terhadap Kepuasan Pelanggan (Studi Pada Warung Spesial Sambel Cabang Lampersari Semarang). Jurnal Yang Sudah Diterbitkan.

Abdurrahman Herdianan Nana.(2016). Manajemen Strategi Pemasaran. Cetakan Pertama. Bandung: CV Pustaka Setia.

Danang Sunyoto. (2014). Konsep Dasar Riset Pemasaran & Perilaku Konsumen. Jakarta.

Kotler, Philip dan Kevin Lane Keller. (2009). Manajemen Pemasaran, Edisi ketiga belas Jilid 1. Terjemahan oleh Bob Sabran.. Jakarta: Erlangga.

Mutmainnah. (2016). Pengaruh Kualitas Pelayanan Dan Fasilitas Terhadap Terhadap Kepuasan Pasien. Skripsi Tidak Diterbitkan. STKIP PGRI BANGKALAN

Narbuko, Cholid dan Abu Achmadi. (2013). Metodologi Penelitian. Jakarta: Bumi Aksara.

Sugiyono. (2014). Metode Penelitian Kualitatif Kuantitatif dan R & D Cetakan ke 21. Bandung, Alfabeta.

Ratnasari, Ririn Tri dan Mastuti. (2011). Manajemen Pemasaran Jasa. Ghalia Indonesia. Bogor.

Sugiyosno.(2010). Manajemen Penelitian Kuantitatif Kualitatif dan R & D. Bandung. Alfabeta.

Sunah (2016). Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Kepuasan Masyarakat Terhadap Pelayan Puskesmas Kecamatan Robatal Kabupaten Sampang. Skripsi Tidak Diterbitkan. STKIP PGRI BANGKALAN.

Tjiptono Fandy. (2008). Strategi Pemasaran, Edisi ke III. Yogyakarta: CV Andi Ofset.

Downloads

Published

30-01-2021

Issue

Section

Articles