Efektifitas pembelajaran PPKn dengan menggunaan LMS Google Classroom di masa pandemi Covid-19 terhadap hasil belajar Siswa
DOI:
https://doi.org/10.25273/citizenship.v10i1.14600Abstract
Downloads
References
Andira, P., dan Bhakti, Y.B. (2020). Keefektifan Virtual Class dengan Google classroom dalam Pembelajaran Fisika Dimasa Pandemi Covid-19. JIPFRI (Jurnal Inovasi Pendidikan Fisika dan Riset Ilmiah) 4(1), 1-11.
Djamarah, S.b dan Zain, A. 2006. Strategi Belajar Mengajar. Jakarta: PT. Asdy Mahasatya.
Hake, R.R. (1998). Interactive engagement v.s traditional methods: six- thousand student survey of mechanics test data for introductory physics courses. American Journal of Physics. 66(1). 64-74.
Hastini, L. Y., Fahmi, R., & Lukito, H. (2020). Apakah Pembelajaran Menggunakan Teknologi dapat Meningkatkan Literasi Manusia pada Generasi Z di Indonesia? Jurnal Manajemen Informatika (JAMIKA), 10(1), 12–28.
Hidayanta, N. (2012). Penerapan Model Pembelajaran Contextual Teaching And Learning (CTL) Untuk Meningkatkan Hasil Belajar PKN. Jurnal Kependidikan, 43 (1). Diakses melalui https://journal.uny.ac.id/index.php/jk/article/view/2248 pada tanggal 13 Oktober 2021.
Kaelan, Ms. (2007). Pendidikan Kewarganegaraan Untuk Perguruan Tinggi. Paradigma: Yogyakarta.
Morgan, H. (2020). Best Practices for Implementing Remote Learning during a Pandemic. The Clearing House: A Journal of Educational Strategies, Issues and Ideas, 93(3), 135–141.
Pakpahan, R., dan Fitriani,Y. (2020). Kemanfaatan Teknologi Informasi Dalam Pembelajaran Jarak Jauh Di Tengah Pandemi Virus Corona Covid-19. Journal of Informastion System, Applied, Management. Acounting and Research, 4(2). Diakses dari http://journal.stmikjayakarta.ac.id/index.php/jisamar/article/view/181 pada tanggal 13 Oktober 2021.
Rikizaputra dan Sulastri, Hanna. (2020). Pengaruh E-Learning dengan Google Classroom terhadap Hasil dan Motivasi Belajar Biologi Siswa†Lectura: Jurnal Pendidikan, 11(1).
Siregar, E., dan Nara, H. (2010). Teori Belajar dan Pembelajaran. Bogor : Ghalia Indonesia.
Surat Keputusan Bersama (SKB) 4 menteri, panduan mengenai pembelajaran pada tahun ajaran baru 2020/2021 dan tahun Akademik 2020/2021 pada masa Pandemi Corona Virus Desease 2019 (COVID-19).
Uegatani, Y., Nakawa, N., & Kosaka, M. (2021). Changes to Tenth-Grade Japanese Students’ Identities in Mathematics Learning During the COVID-19 Pandemic. IEJME: International Electronic Journal of Mathematics Education, 16(2), 1–20.
Wahyuni, S., dan Syukur, I. (2012). Asesmen Pembelajaran Bahasa. Bandun: PT Refika Aditama.
Downloads
Published
Issue
Section
License
With the receipt of the article by the Jurnal Citizenship Editorial Board and the decision to be published, then the copyright regarding the article will be diverted to Jurnal Citizenship.
Citizenship has the right to multiply and distribute the article and every author is not allowed to publish the same article that was published in this journal. The manuscript authentic and copyright statement submission can be downloaded on this form.Â
Fill out the form and submit via email or fax to the following address:
Siska Diana Sari, S.H M.H
Program Studi Pendidikan Pancasila dan Kewarganegaraan, FKIP, Universitas PGRI MADIUN
Jl. Setia Budi No. 85 Madiun, East Java, Indonesia
Phone/Fax : +62351462986/+62351459400
email : citizenship@unipma.ac.idÂ
Citizenship Jurnal Pancasila dan Kewarganegaraan by http://e-journal.unipma.ac.id/index.php/citizenship/index is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.Â