APPLICATION OF PROBLEM BASED LEARNING (PBL) MODEL BY MICROSOFT POWER POINT MEDIA TO IMPROVE ACTIVITIES AND RESULTS OF LEARNING SOCIAL SCIENCE OF SMP in MADIUN
DOI:
https://doi.org/10.25273/she.v1i2.6620Keywords:
Problem Based Learning, Microsoft Power Point, Learning OutcomesAbstract
Downloads
References
Amir, T. (2009). Inovasi Pendidikan Melalui Problem Based Learning Bagaimana Pendidik Memberdayakan pemelajar di Era pengetahuan. Jakarta: Kencana Prenada Media Group.
Arikunto, Suharsimi. 2008. Prosedur Penelitian Suatu Pendekatan Praktek. Jakarta: Rineksa Cipta.
Mana’a, S., Saneba, B., & Palimbon, A. (2012). Meningkatkan Hasil Belajar Siswa Pada Pembelajaran IPS dengan Menggunakan Pembelajaran Kooperatif Tipe Numbered Heads Together di Kelas IV SDN Lalong Kecamatan Tinagkung Utara Kabupaten Banggai Kepulauan. Jurnal Kreatif Tadulako (online), Vol.3 No.3, (http://http://jurnal.untad.ac.id/jurnal/index.php/JKTO/article/view/3194, diunduh 28 September 2019)
Moloeng, J,Lexy (2016).Metodologi Penelitian Kualitatif.Bandung:Remaja Rosdakarya.
Budiwibowo, S. Sudarmiani. 2018. Manajemen Pendidikan. Penerbit ANDI: Yogyakarta.
Siswanta, E. (2015). Penerapan model Problem Based Learning (PBL) berbantuan audiovisual untuk meningkatkan motivasi dan hasil belajar IPS (studi pada siswa kelas VIII A SMP Negeri 3 Garung Wonosobo Jawa Tengah). Penerapan model Problem Based Learning (PBL) berbantuan audiovisual untuk meningkatkan motivasi dan hasil belajar IPS (studi pada siswa kelas VIII A SMP Negeri 3 Garung Wonosobo Jawa Tengah)/Edy Siswanta.
Setyorini, U., Sukiswo, S. E., & Subali, B. (2011). Penerapan model problem based learning untuk meningkatkan kemampuan berpikir kritis siswa SMP. Jurnal pendidikan fisika indonesia, 7(1).
Sudarmiani, S. (2012). Problem Based Learning (PBL) Dalam Pembelajaran Politik Ekonomi Untuk Meningkatkan Kemampuan Mahasiswa Berpikir Komprehensif. Jurnal Pendidikan, 18(1).
Sudarmiani, S. (2019). Implementasi Pembelajaran Problem Solving Berbasis Hots Pada Mata Pelajaran Ekonomi Siswa Kelas X SMAN 5 Madiun. Jurnal Ekonomi Pendidikan dan Kewirausahaan, 7(2), 159-168.
Yulianto, A. (2016). Penerapan model pembelajaran project based learning berbasis lesson study untuk meningkatkan keaktifan belajar pada mata pelajaran IPS Geografi siswa kelas VII MTs Sunan Kalijaga Kota Malang. Penerapan model pembelajaran project based learning berbasis lesson study untuk meningkatkan keaktifan belajar pada mata pelajaran IPS Geografi siswa kelas VII MTs Sunan Kalijaga Kota Malang/Aris Yulianto.
Downloads
Published
Issue
Section
License
With the receipt of the article by Editorial Board of the Social Sciences, Humanities and Education Journal (SHE Journal) and it was decided to be published, then the copyright regarding the article will be diverted to Social Sciences, Humanities and Education Journal (SHE Journal).
Social Sciences, Humanities and Education Journal (SHE Journal) hold the copyright regarding all the published articles and has the right to multiply and distribute the article under Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.Â
Copyright tranfer from the author to the journal is done through filling out the copyright transfer form by author. The form can be downloaded HERE.Â
Licensing Terms

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.