MEDIA ICT DALAM PEMBELAJARAN MATEMATIKA MENGGUNAKAN POWERPOINT INTERAKTIF DAN ISPRING PRESENTER

Authors

  • AHMAD AFANDI IKIP PGRI JEMBER

DOI:

https://doi.org/10.25273/jta.v2i0.972

Keywords:

Learning, Powerpoint, iSpring Presenter, Pembelajaran, Ispring Presenter,

Abstract

Abstract. The target in this extension is the Teachers of AL-Badri Vocational High School. Data collection technique is by observation and interview. Result extension obtained as follow: 1) Participants counseling obtain a lot of information related to interactive ways of teaching and not boring (in condition); 2) Improving knowledge and understanding of teachers in providing interactive learning, so learning in the classroom would be more fun.

 

Abstrak. Sasaran dalam penyuluhan ini Guru-Guru SMK AL-Badri. Teknik pengumpulan datanya yaitu dengan Observasi dan Wawancara. Hasil penyuluhan diperoleh sebagai berikut: 1) Peserta penyuluhan memperoleh banyak informasi terkait dengan cara mengajar yang interaktif dan tidak membosankan; 2) Meningkatkan pengetahuan dan pemahaman guru-guru dalam memberikan pembelajaran yang interaktif, sehingga pembelajaran di kelas lebih menyenangkan.

 

Kata kunci: Pembelajaran, Powerpoint, Ispring Presenter

Downloads

Download data is not yet available.

References

Daryanto. (2015). Media Pembelajaran.Yogyakarta: Gava Media.

Sadiman, A.S. dkk. (1996). Media Pendidikan: Pengertian, Pengembangan, dan Pemanfaatannya. Jakarta: PT. Raya Rafindo Persada.

Sudjana, Nana & Rivai, Ahmad. (2009). Media Pengajaran. Bandung: Sinar Baru Algensindo.

Sudjarat, Akhmad. (2008). Teori-teori Belajar. Jurnal Ilmu Pendidikan, (Online), http://akhmadsudjarat.wordpress.com. Diakses 07 November 2016.

Downloads

Published

2017-02-05

Issue

Section

Articles