MEDIA ICT DALAM PEMBELAJARAN MATEMATIKA MENGGUNAKAN POWERPOINT INTERAKTIF DAN ISPRING PRESENTER
Abstract
Abstract. The target in this extension is the Teachers of AL-Badri Vocational High School. Data collection technique is by observation and interview. Result extension obtained as follow: 1) Participants counseling obtain a lot of information related to interactive ways of teaching and not boring (in condition); 2) Improving knowledge and understanding of teachers in providing interactive learning, so learning in the classroom would be more fun.
Abstrak. Sasaran dalam penyuluhan ini Guru-Guru SMK AL-Badri. Teknik pengumpulan datanya yaitu dengan Observasi dan Wawancara. Hasil penyuluhan diperoleh sebagai berikut: 1) Peserta penyuluhan memperoleh banyak informasi terkait dengan cara mengajar yang interaktif dan tidak membosankan; 2) Meningkatkan pengetahuan dan pemahaman guru-guru dalam memberikan pembelajaran yang interaktif, sehingga pembelajaran di kelas lebih menyenangkan.
Kata kunci: Pembelajaran, Powerpoint, Ispring Presenter
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Daryanto. (2015). Media Pembelajaran.Yogyakarta: Gava Media.
Sadiman, A.S. dkk. (1996). Media Pendidikan: Pengertian, Pengembangan, dan Pemanfaatannya. Jakarta: PT. Raya Rafindo Persada.
Sudjana, Nana & Rivai, Ahmad. (2009). Media Pengajaran. Bandung: Sinar Baru Algensindo.
Sudjarat, Akhmad. (2008). Teori-teori Belajar. Jurnal Ilmu Pendidikan, (Online), http://akhmadsudjarat.wordpress.com. Diakses 07 November 2016.
Article Metrics
Abstract has been read : 3384 timesPDF file viewed/downloaded: 0 times
DOI: http://doi.org/10.25273/jta.v2i0.972
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2017 Jurnal Terapan Abdimas
Jurnal Terapan Abdimas by http://e-journal.unipma.ac.id/index.php/jta is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
View Jurnal Terapan Abdimas Stats